به بلاگ ارقام سیستم خوش آمدید

در این قسمت می توانید مقالات مرتبط با آموزش حسابداری، و همچنین آموزش نرم افزار حسابداری ارقام سیستم را مطالعه بفرمایید

پست فوری:
چرا ما می گیم حسابداری ؟

چرا ما می گیم حسابداری؟

چرا ما می گیم حسابداری؟

امروزه بسیاری از کسب و کارها ، موسسات و سازمانها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند . از مهمترین مشکلات می توان رکود اقتصادی و امور مالی را نام برد؛ که در این شرایط کسب و کارها و موسسات نیاز بیشتری به علم حسابداری و امور مالی نسبت به گذشته دارند. پرواضح است که نقش حسابداران پررنگ تر از قبل خواهد بود.

درگذشته مسائل و امور حسابداری توسط خود مدیر صورت می گرفت و آنان به ندرت به مشکلات حسابداری برخورد می کردند . اما امروزه مسائل کسب و کارها خیلی پیشرفته تر از قبل شده است و پارامترهای جدیدی به وجود آمده است . از دیگر مشکلاتی که امروزه کسب و کارها با آن درگیرند می توان به تغییر روند مالیاتی و قوانین جدید و پیچیده تر شدن و علمی شدن بسیاری از مسائل اشاره کرد . پس برای رفع این مشکلات و یا بررسی امور مالی و حسابداری باید دانش کافی و به روزی داشت.

امروزه با توجه به قوانین مالیاتی ، یک مدیر یا یک کاسب نمی تواند به تنهایی این نیاز و مشکل را برطرف کند و اگر از فردی باتجربه و خبره به عنوان حسابدار برای امور مالی خود استفاده نکند ، متقبل ضرر و زیان های میلیونی و هنگفتی خواهد شد . بطور کلی یک فرد کاسب برای جلوگیری از متضرر شدن ، علاوه بر استفاده از ابزار باید از فردی مناسب و ماهرکه مسلط به علم حسابداری است ، نیز استفاده کند. این اتفاق یک چرخه ی برد برد است ، از یک طرف فرصت برای حسابداران بوجود آمده و از طرف دیگر منجر به افزایش دقت فرد کاسب می شود.

002 1 - آینده بازار کار حسابداری در ایران (همراه با فایل صوتی)

چرا حسابداری به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است

اگر شما اطلاعی از عرضه و تقاضا داشته باشید متوجه خواهید شد که این نیاز از طرف مدیران و صاحبان کسب و کار تبدیل به تقاضا شده است و آنها به دنبال حسابداران ماهر می گردند ، که در این شرایط فرصت و بستر عالی برای فارغ التحصیلان ایجاد شده است .

نتیجه ی این اوضاع نشان می دهد که حسابداران وضعیت شغلی بهتری نسبت به سایر فارغ التحصیلان رشته های دیگر دارند و آینده بازار کار حسابداری در ایران بسیار روشن است .

این موضوع در بسیاری از کشورهای پیشرفته هم بسیار مورد توجه است . تخصصی شدن و رقابت بین شرکت های دنیا همچنین برای محاسبه ی بهای تمام شده ی کالاها و خدمات ، رشته ی حسابداری را به یکی از پرمخاطب ترین رشته ها تبدیل کرده است .

گستره ی فرصت های شغلی حسابداری :

گستره ی فرصت های شغلی حسابداری

در شغل حسابداری گستره های شغلی متفاوتی وجود دارد اعم از :

سرپرست مالی ، سرپرست حسابداری ، رئیس حسابداری ، حسابرس ارشد ، حسابدار ارشد ، کارشناس ارشد بودجه ، خزانه دار ، کارشناس ارشد مالی و یا رئیس حسابداری پروژه ،کمک حسابدار .

همچنین حسابداران می توانند در یکی بازارها همانند مشاغل دولتی ، بیمه ها ، بانک ها و یا کسب و کارها مشغول به کار شوند.

طیف آموزشی رشته حسابداری :

03 - آینده بازار کار حسابداری در ایران (همراه با فایل صوتی)

در رشته حسابداری افراد می توانند به دلیل ماهیت فنی و دانشی این رشته در کشور ، از مقطع هنرستان تا دکتری را در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ، آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی به کسب دانش در سطوح مختلف بپردازند و همچنین در موسسات و آموزشگاه های فنی حرفه ای مهارت مورد نیاز را کسب کنند.

بررسی ادامه تحصیل در رشته حسابداری در خارج از کشور:

04 - آینده بازار کار حسابداری در ایران (همراه با فایل صوتی)

همانطور که در چند سطر قبل درباره ی اهمیت حسابداری در دنیای امروزی گفته شد رشته حسابداری یا همان زبان تجارت نقش مهمی را در سیستم های اقتصادی و اجتماعی همه ی کشورها دارد . بنابراین بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی از جمله کانادا ، آمریکا ، آلمان ، سوئیس ، هند و… به آموزش این رشته پرداخته اند . بنابراین فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور وجود دارد.

فرهنگ کارآموزی:

فرهنگ کارآموزی

کارآموزی بهترین شروع برای هر حسابداری است . باید بدانید گرفتن مدرک تازه شروع مسیر دانشجویان است زیرا آموختن مسائل در دانشگاه ها به صورت پایه و تئوری می باشد و هنوز بسیاری از افراد آمادگی ورود به بازار کار را ندارند . به دلیل حساس و فنی بودن واحد حسابداری ، تغییر قوانین کشور ، کمبود دانش عملی در حسابداری و همچنین استفاده از ابزار های جدید در این حیطه ، هیچ سازمان یا مدیری یک حسابدار کم تجربه یا بی تجربه را استخدام نمی کند.

خوشبختانه فرهنگ کارآموزی در رشته حسابداری بسیار رایج شده است . هم از طرف دانشگاه ها و هم توسط افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند .

حال برای کارآموزی به کجا برویم ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم در زمان کارآموزی حسابداری ، فرد متوجه می شود که کدام یک از گرایش های حسابداری ( حسابرس ، حسابدار دولتی ، حسابدار کسب و کار ، حسابدار مالی و… ) را انتخاب کند . بنابراین بر حسب سلایق و علایق و همچنین اهداف می توانید یکی از موارد گفته شده را انتخاب کنید .

حال که هدف شما مشخص شد و متوجه شدید در کدام یک از سمت ها تمایل به فعالیت دارید کارآموزی خود را در همان بخش شروع کنید .

آینده بازار کار حسابداری در ایران از زبان رئیس هیئت مدیره شرکت نرم افزای محک :

در حسابداری جایگاه های شغلی مانند حسابداری دولتی ، حسابداری شرکت ها و حسابرسی تقریبا رو به اشباع شدن هستند و اگر شما میخواهید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید ، حرفه ای تر عمل کنید و درآمد بیشتری را کسب کنید حسابداری کسب و کار ها را حتما مدنظر داشته باشید. این بخش از حسابداری آینده ای بسیار مطلوب و بازار کار بیشتری خواهد داشت . ولی فعالیت در این عرصه نیاز به مهارت هایی دارد که به ان اشاره خواهد شد.

دروس اصلی این رشته :

دروس اصلی این رشته

  • بررسی موارد خاص در حسابداری
  • اصول حسابداری
  • حسابداری صنعتی
  • حسابداری دولتی
  • مباحث ویژه حسابداری
  • حسابرسی
  • سیستم های اطلاعاتی حسابداری
  • اقتصاد مدیریت
  • مدیریت مالی

عناوین شغلی :

عناوین شغلی

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه مؤسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند.

حسابداری مالی: در کلیه شرکتها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.
حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی.
حسابداری دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب.
حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی.
حسابداری بیمه : در مؤسسات بیمه .
حسابداری بانکها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانکها .

حسابرسان داخلی : این گروه از حسابرسان ، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیأت مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی ، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیأت مدیره ارائه می‌دهند . این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می‌کنند.

حسابرسان مستقل: این گروه از حسابرسان، افرادی هستند که در مؤسسات حسابرسی مشغول به کار هستند و بر اساس قرارداد میان شرکتها یا سازمانها با این مؤسسات، عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می‌دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می‌کنند. در واقع حسابرسان مستقل، رابط میان صاحبان شرکت و هیأت مدیره شرکت می‌باشند.

تحلیل گر مالی :

برای موفقیت در این شغل باید علم اقتصاد و کسب و کار را شناخته و در ارتباطات و ریاضیات مسلط بوده و توان تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید.

ممیز مالیاتی :

شما برای سازمان امور مالیاتی کار کرده و بر رعایت قوانین مالیاتی و پرداخت مالیات صحیح و قانونی از سوی شرکت ها و مؤسسات نظارت دارید.

البته برای رشته حسابداری طبقه بندی دیگری نیز به شرح زیر بیان می شود:

دفترداری

دستیاری حسابدار

حسابدار

حسابدار رسمی

حقوق و دستمزد یک حسابدار

حقوق و دستمزد یک حسابدار بسته به مهارت ، تجربه ، سابقه کار و سازمانی که در آن فعالیت می کند ، متغیر است. پایه حقوق یک حسابدار می تواند از یک میلیون تا دوازده میلیون تومان باشد.

حقوق حسابدار در سطح کارشناسی

کسانی که در این سطح فعالیت می کنند معمولا با عناوینی همچون حسابدار، کارشناس امور مالی، حسابرس ، مسئول حقوق و دستمزد ، تحلیل گر مالی ، کارشناس بودجه ، حسابرس داخلی و یا کارشناس ارشد مالی شناخته می شوند.

حقوق حسابدار در سطح سرپرستی

افرادی که در این پست فعالیت می کنند با عناوینی همچون سرپرست مالی ، سرپرست حسابداری ، رئیس حسابداری ، حسابرس ارشد ، حسابدار ارشد ، کارشناس ارشد بودجه ، خزانه دار ، کارشناس ارشد مالی و یا رئیس حسابداری پروژه شناخته می شوند.

حقوق حسابدار در سطح مدیریت

معمولا کسانی که به عنوان مدیر در حوزه مالی و حسابداری فعالیت می کنند با عناوینی همچون مدیر مالی، مدیر مالی و اداری ، مدیر مالی و برنامه ریزی ، رئیس حسابداری ، رئیس حسابداری صنعتی ، مدیر حسابرسی داخلی و یا سرپرست مالی شناخته می شوند.

پیش نیاز های ورود به بازار کار حسابداری به صورت حسابدارحرفه ای :

پیش نیاز های ورود به بازار کار حسابداری به صورت حسابدارحرفه ای

اگر می خواهید شانس بیشتری را برای ورود به بازار حسابداری داشته باشید و یا به صورت حرفه ای کار کنید و درآمد بیشتری را کسب کنید باید مهارت و پیش نیازهایی را فرا گیرید.

هفت مهارت که باید یک حسابدار به صورت حرفه ای قبل از ورود به بازار کار داشته باشد ، عبارتند از :

۱٫ داشتن دانش و تجربه در زمینه ی استانداردها و اصول پایه رشته حسابداری ( کارآموزی ، یکی از بهترین مراحل برای کسب تجربه است.
۲٫ آشنایی با نرم افزارهای ICDL و اینترنت
۳٫ Excel یکی از مهمترین ابزارهایی که یک حسابدار باید با آن آشنا باشد.
۴٫ تسلط به قوانین مالیاتی
۵٫ تسلط به قوانین تأمین اجتماعی و قوانین کار
۶٫ ایجاد رزومه سازی و مستند سازی
۷٫ مهارت های ارتباطی

اگر مایل به دانستن مطالب بیشتری در این خصوص هستید می توانید مقاله بعدی ما را دنبال کنید.

جمع بندی بررسی آینده بازار کار حسابداری در ایران

جمع بندی بررسی آینده بازار کار حسابداری در ایران

آینده بازار کار حسابداری در ایران بسیار پر رونق بوده و همچنین در آینده ی کشور بسیار تاثیر گذار می باشد و این شرایط ایجاد نیاز خواهد کرد.
اگر نیاز و تقاضا ، به موضوعی در هر کشور افزایش پیدا کند به اصطلاح می گویند بازار کار بسیار داغ است . لازم به ذکر است فقط با تحصیل به این نیاز پاسخ داده نخواهد شد و نیازمند مهارت و تجربه گسترده تر است.

نرم افزار حسابداری ارقام سیستم

 
  • چهارشنبه / 18 مهر 1397 / 09:31
  • دسته بندی: مقالات حسابداری و مدیریتی
  • نویسنده: حبیب حاجتی

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد