به خبر خون ارقام سیستم خوش آمدید
عذرخواهی اپل به‌خاطر کاهش سرعت عملکرد آیفون
اپل نامه‌ای را خطاب به مشتریان خود منتشر کرده که طی آن از «سوءتفاهم‌»های مرتبط با کاهش دادن سرعت عملکرد آیفون‌های قدیمی عذرخواهی کرده‌است. اخیرا اپل اذعان کرده بود که به دلیل کاهش عملکرد باتری‌های آیفون‌های قدیمی، سرعت عملکرد این گوشی‌ها را کاهش می‌دهد. در این نامه گفته شده:

می‌دانیم که بعضی از شما احساس می‌کنید اپل شما را ناامید کرده است. ما (از این بابت) عذرخواهی می‌کنیم.

اپل در نامه‌اش اظهار داشته که باتری‌ها «اجزای مصرفی» هستند و این امکان را فراهم کرده تا افرادی که از آیفون ۶ و مدل‌های بعدی آیفون استفاده می‌کنند از اواخر ژانویه تا دسامبر ۲۰۱۸ باتری گوشی خود را به قیمت ۲۹ دلار تعویض کنند. اپل همچنین قول داده تا اوائل سال ۲۰۱۸ ویژگی را به iOS اضافه کند که اطلاعات بیشتری در ارتباط با سالم بودن باتری به‌نمایش بگذارد تا کاربران بدانند چه موقع باتری گوشی‌شان نمی‌تواند حداکثر عملکرد گوشی را تضمین کند. آن‌چه اپل در حال انجام آن است، تغییری بزرگ در دیدگاه این شرکت پیرامون باتری آیفون است. یک دهه پیش، زمانی که اولین آیفون معرفی شد، اهالی کوپرتینو ادعا می‌کردند که اکثر کاربران آیفون هیچ‌گاه نیاز نخواهند داشت تا باتری گوشی‌شان را تعویض کنند.
مالکان آیفون برای مدت‌ها معتقد بودند که اپل عمدا سرعت آیفون‌های قدیمی را کاهش می‌دهد تا فروش مدل‌های جدیدتر این گوشی افزایش پیدا کند.اما اطلاعاتی که اخیرا در مورد مدیریت عملکرد آیفون‌ منتشر شد همچون افزودن هیزم به آتشِ ناخشنودی‌های کاربران بود و موجب بازتاب رسانه‌ای منفی و طرح چندین شکایت قانونی شد. چیزی که مشکل را بغرنج‌تر کرده این حقیقت است که کند شدن سرعت عملکرد آیفون‌های قدیمی توسط یک توسعه‌دهنده کشف شده بود و اهالی کوپرتینو اطلاعات روشنی پیرامون این مسئله منتشر نکرده بودند.
با گذر زمان و کاهش توانایی باتری جهت رساندن نیروی کافی به پردازنده،‌ حداکثر عملکرد آیفون ۶، ۶ اس، SE و ۷ به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اپل این تغییر در عملکرد گوشی را سال گذشته و در زمان معرفی نسخه‌ی ۱۰.۲.۱ آی‌او‌اس اعلام کرده بود. این به‌روزرسانی از خاموش شدن ناگهانی آیفون‌هایی که باتری‌هایشان قدرت کافی نداشتند و نمی‌توانستند انرژی کافی در اختیار پردازنده قرار دهند جلوگیری می‌کرد. البته اهالی کوپرتینو در مورد تاثیر این به‌روزرسانی روی عملکرد گوشی واضح عمل نکرده بودند و بنچمارک‌های جدید نشان می‌دهند که این کاهش عملکرد به‌مراتب بیشتر از آن چیزی است که در گذشته تصور می‌شده است.
اپل راه درازی برای جلب دوباره‌ی اعتماد مشتریانش پیش رو دارد

از سوی دیگر، اپل اصرار می‌ورزد که هیچ‌گاه به‌طور عمدی سرعت عملکرد آیفون را کاهش نداده و صرفا در مدیریت عملکرد گوشی جهت به حداکثر رساندن عمر باتری تندروانه عمل کرده است. در مقاله‌ی جدیدی که همزمان با انتشار نامه‌ی عذرخواهی به پایگاه اطلاعاتی (Knowledge Base) اپل اضافه شده گفته شده است:

تنها هدف این ویژگی این است که از خاموش‌شدن آیفون به‌طور ناخواسته جلوگیری شود و امکان ادامه‌ی استفاده از این گوشی وجود داشته باشد. این ویژگی که جهت مدیریت نیرو است دمای دستگاه، وضعیت شارژ باتری و مقاومت آن‌ را تحت نظر می‌گیرند. بر اساس این مولفه‌ها و صرفا در صورت نیاز، آی‌او‌اس به‌طور پویا حداکثر عملکرد برخی از اجزای سیستم نظیر پردازنده‌ای اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی را به‌منظور پیشگیری از خاموش شدن ناگهانی کاهش می‌دهد.

البته پردازنده تنها یکی از اجزای پازل کاهش سرعت عملکرد آیفون است. طبق گفته‌ی اپل، در آیفون‌هایی که عملکرد باتری‌شان کاهش پیدا کرده، ممکن است روشنایی نمایشگر و حداکثر صدای بلندگوها نیز کاهش پیدا کند. همچنین زمانی که سیستم نیرویی بیشتر از توان باتری طلب می‌کند، ممکن است فلش دوربین نیز خاموش شود. کوپرتینویی‌ها می‌گویند که ویژگی‌های پایه‌ای نظیر ارتباط رادیویی، جی‌پی‌اس و کیفیت دوربین تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. کاری که اپل انجام داده کاری هوشمندانه است؛ اما هوشمندانه بودن جایگزین مناسبی برای سرعت عملکرد گوشی نیست.

در هر حال، اپل راه درازی برای جلب دوباره‌ی اعتماد مشتریانش پیش رو دارد. اخبار مربوط به کاهش سرعت عملکرد آیفون در رسانه‌های حوزه‌ی فناوری، اخبار تلویزیون و اخبار محلی به‌ شکل گسترده‌ای بازتاب یافت و در این اخبار منتشر شده از عبارات ظریفی همچون «یکدست سازی فشارهای لحظه‌ای» و افت شیمیایی باتری خبری نبود. پیش از انتشار این اخبار نیز عده‌ی زیادی از مردم معتقد بودند که اپل سرعت عملکرد گوشی‌هایشان را کاهش می‌دهد و اخبار منتشر شده نقطه‌ی تاکید بزرگی بود بر این عقاید. از این رو، راه بازگشت برای اپل راهی بسیار مشکل است.

در نامه‌ی عذرخواهی اپل گفته شده است:

ما همواره می‌خواسته‌ایم که مشتریان‌مان بتوانند تا حداکثر زمان ممکن از گوشی‌هایشان استفاده کنند.

اگر اپل در رابطه با ادعای فوق و در رابطه با این حقیقت که باتری‌ها کالایی مصرفی هستند به یک اندازه جدی است، قدم‌هایی که تاکنون برداشته تنها شروعی هستند برای تغییر دیدگاه کاربران در رابطه با نگه‌داری از مهم‌ترین وسیله‌ای که در زندگی روزانه از آن استفاده می‌کنیم.
  • جمعه / 8 دی 1396 / 14:23
  • دسته بندی: اخبار فناوری
  • کد خبر: 96100031
  • منبع خبر: زومیت

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد