به خبر خون ارقام سیستم خوش آمدید
دلایل مخالفت دولت چین با بازاریابی چند سطحی را بشناسید..
در قانون کلی کشور چین بازاریابی تنها در یک سطح مجاز است و بازاریابی شبکه ای در این کشور ممنوع شده است. تا پیش از سال 2005 کلیه فعالیت های فروش مستقیم و فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای در این کشور غیر قانونی اعلام شده بود تا اینکه در این سال حکومت چین قانونی را با نام "آیین نامه فروش مستقیم و آیین نامه منع چوآنزایو"(به معنی بازاریابی چند سطحی) تصویب کرد. با این آیین نامه چین مشخص کرد تا زمانی که فروش مستقیم در این منطقه مجاز به فعالیت است، بازاریابی چند سطحی اجازه فعالیت ندارد. انجام فعالیت فروش مستقیم نیز مستلزم رعایت چند قانون است:

1- گواهی نامه ویژه فروش مستقیم از وزارت بازرگانی دریافت شود.

2-علاقه مندان به فروش مستقیم می بایست در دوره های آموزشی پیشرفته برگزار شده توسط شرکت حضور یابند و گواهینامه دریافت کنند و این آموزش ها به صورت رایگان برگزار شود.

3- همه محصولات فروخته شده از طرف شرکت هایی که در این کشور به فعالیت فروش مستقیم می پردازند، می بایست تولید کشور چین باشد و آن ها نمی توانند کالاهای خارجی را با سیستم فروش مستقیم در این کشور به فروش برسانند.

4- شرکت و فروشندگان می بایست تابعیت چینی داشته باشند و فروشندگان می بایست در شعب شرکت به فعالیت فروش مستقیم بپردازند.

5- محصولات قابل عرضه محدود به کالاهایی همچون آرایشی، بهداشتی، غذایی و سلامتی، بدنسازی و آشپزخانه است.

6- سود خرده فروشی پرداخت شده به فروشندگان می تواند نهایتاً 30 درصد از حجم فروش باشد.

اگرچه فروش مستقیم در این کشور قانونی است اما همان طور که در ابتدا اشاره کردیم بازاریابی چندسطحی در آن به دلایل زیر غیر قانونی است:

- متصدیان شرکت های بازاریابی چند سطحی اعضای جدید را به صورتی وارد می کنند که پاداش آن ها براساس تعداد نفراتی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم وارد کرده اند و یا براساس میزان کیفیت فروش پرداخت می شود. در این سیستم متصدیان از اعضا می خواهند تا بر پایه ارتباطات چند سطحی شمار افراد وارد شده را افزایش دهند.

- حقوق افراد در سطوح مشخص براساس فروش آن ها در سطوح پایین تر است، به همین دلیل اعضا در سطوح بالا مزایا و سودهای غیرقانونی کسب می کنند که نظم معمول اقتصاد را برهم می زند و بر ثبات اجتماعی اثر می گذارد.

قوانین سخت گیرانه ای که در این زمینه وجود دارد منجر شده تا بسیاری از شرکت های چینی که مایل به فعالیت چند سطحی هستند، فعالیت خود را در تایوان و هنگ کنگ ثبت و ادامه دهند.

البته حتی پس از تصویب آیین نامه هنوز هم شرکت هایی هستند که تحت قوانین بازاریابی چندسطحی عمل می کنند و به نظر می رسد در شرایط تغییری ایجاد نمی شود.

ارقام سیستم
انتهای پیام
  • جمعه / 8 دی 1396 / 12:49
  • دسته بندی: اخبار بازاریابی و فروش
  • کد خبر: 96100022
  • منبع خبر: ارقام سیستم

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد