به خبر خون ارقام سیستم خوش آمدید
فعالیت جدی در شبکه های اجتماعی، ضامن موفقیت کاری
اهمیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، چند سالی است که برای همگان روشن شده است. امروزه دیگر افراد می‌دانند که این شبکه‌ها تنها برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و اطلاعات شخصی و پسندیدن و دنبال کردن پروفایل دوستان نیست. بسیاری از افراد از این ابزارها کسب درآمد می‌کنند و شرکت‌های بزرگ با استفاده از این اجتماعات مجازی، برند خود را تقویت می‌کنند. اگر تاکنون تنها به این شبکه‌ها به چشم تفریح نگاه می‌کردید، باید بگوییم که کمی از مسیر را اشتباه رفته و از امتیازات فراوان این ابزارها استفاده نکرده‌اید.

اخیرا آماری از یک موسسه‌ی آمریکایی منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی اهمیت بالای شبکه‌های اجتماعی در استخدام و آشنایی‌های کاری است. اگرچه این آمار مربوط به کشور آمریکا است اما می‌توان با کمی ارفاق آن را به کشور خودمان نیز مرتبط دانست. البته فضای کسب و کار کشور ما هنوز در ابتدای مدرن شدن است؛ اما روند تغییرات در همین مدت کوتاه نشان می‌دهد که شرکت‌های ایرانی نیز به مرور فرآیندهای جذب نیرو و همکار خود را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چیزی فراتر از ساختن پروفایل و رها کردن آن است. برای شناساندن خود در این شبکه‌ها، باید با نظمی خاص فعالیت کنید. در ادامه این مطلب زومیت به بررسی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و روش‌های افزایش فعالیت و محبوبیت در آنها پرداخته‌ایم.
فیسبوک

اگرچه محبوبیت این شبکه‌ی اجتماعی در کشور ما کمی کاهش پیدا کرده است، اما هنوز افراد زیادی در آن فعالیت دارند و مشهور شدن در فیسبوک، هنوز هم مفید است. برای تاثیرگذاری بیشتر در این شبکه‌ی اجتماعی باسابقه، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

اطلاعات پروفایل خود را کامل کنید؛
صفحه‌ی مخصوص کسب و کار بسازید؛
فعالیت‌ها و رزومه‌ی خود را به اشتراک بگذارید؛
با صفحات مرتبط ارتباط برقرار کنید؛
مقالات مرتبط با فعالیت منتشر کنید؛
در گروه‌های مهم فعالیت داشته باشید؛
در صورت امکان از تبلیغات فیسبوک برای مطرح کردن کارتان استفاده کنید.

توییتر

توییتر

این شبکه‌ی اجتماعی خصوصیت‌های ویژه‌ی خود را دارد و باید با آگاهی بالا از آن استفاده کرد. لحن مطالب منتشر شده در توییتر خاص بوده و شرکت‌ها عموما از آن برای انتشار سریع اخبار استفاده می‌کنند. می‌توانید با فعالیت مفید و جدی در این شبکه، خود را به فردی تاثیرگذار در صنعت کاری‌تان تبدیل کنید. راهکارهای زیر برای پیشرفت در توییتر پیشنهاد می‌شوند:

با افرادی که دنبال می‌کنید، ارتباط موثر برقرار کنید؛
کمی اطلاعات شخصی توییت کنید؛
محتوای مورد علاقه‌ی خود را ریتوییت کنید؛
سابقه‌ی کاری خود را تبلیغ کنید؛
با افراد مختلف در صنعت چت کنید؛
از جستجوی پیشرفته‌ی توییتر برای پیدا کردن افراد مرتبط استفاده کنید؛
با پیام‌های مثبت و محترمانه، با افراد تاثیرگذار در صنعت تماس برقرار کنید.

لینکدین

با وجود نفوذ نسبتا کم و ناشناخته بودن نسبی این شبکه‌ی اجتماعی در فضای مجازی ایران، این شبکه از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است. اکثر شرکت‌های نوپا در لینکدین فعالیت دارند و برای جذب نیرو به پروفایل‌های شخصی این شبکه سر می‌زنند. بهتر است تمرکز مناسبی روی این شبکه داشته باشید. در ادامه برخی نکات کاربردی لینکدین را مرور می‌کنیم:

پروفایلتان را به طور مرتب به‌روز کنید؛
افراد مرتبط با صنعت را به لینکدین دعوت کنید؛
پیام‌های مشخص و هدفمند ارسال کنید؛
افراد مفید را دنبال کرده و شبکه‌ی خود را گسترش دهید؛
اخبار صنعت و مقالات مرتبط را منتشر کنید؛
با به‌روزرسانی وضعیت خود، اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کاری را منتشر کنید؛
در گروه‌های صنعت خود عضو شوید؛
اگر مدیر یا صاحب کسب و کاری هستید، حتما صفحه‌ی شرکت را به صورت حرفه‌ای بسازید.

اینستاگرام

اینستاگرام

این شبکه‌ی اجتماعی که ابتدا برای به اشتراک گذاری تصاویر ساخته شد، امروزه به محلی حرفه‌ای برای تبلیغ انواع کسب و کارها تبدیل شده است. هرچند ماهیت اینستاگرام و صفحات شخصی، کمی خصوصی است، اما از همین فضا هم می‌توان برای ساخت برند شخصی یا حتی شرکتی استفاده کرد. نکات زیر برای بهبود پروفایل این شبکه پیشنهاد می‌شوند:

توضیحات بیوگرافی را بهینه کنید؛
صفجه‌ی مخصوص کسب و کار بسازید؛
از تبلیغات برای مشهور شدن و گسترش برند استفاده کنید؛
از قابلیت استوری برای انتشار اخبار سریع استفاده کنید؛
از قابلیت ارسال پیام مستقیم برای گسترش شبکه‌ی کاری استفاده کنید.

نکات بالا تنها تعداد محدودی از روش‌های کاربردی افزایش قدرت در شبکه‌های اجتماعی بود. مطمئنا هر فرد و کسب و کاری می‌تواند شبکه‌ی اجتماعی با بیشترین فایده را برای خود پیدا کند و باید تمرکز اصلی را روی آن شبکه بگذارد. نکته‌ی مهم این است که ارتباطات ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی را به سرعت به زندگی واقعی وارد کنید. به بیان دیگر باید حتی‌الامکان با شبکه‌ی تشکیل شده از متخصصان در شبکه‌های اجتماعی، دیدار نزدیک داشته و نتایج قابل لمس از این ملاقات‌ها کسب کنید.
  • جمعه / 8 دی 1396 / 11:52
  • دسته بندی: اخبار فناوری
  • کد خبر: 96100015
  • منبع خبر: زومیت

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد