به خبر خون ارقام سیستم خوش آمدید
کشف رمز پین با استفاده از حسگرهای گوشی هوشمند
ه گزارش گروه علمی ایرنا از ساینس، محققان این سیستم را با کمک سه داوطلب آموزش دادند. برای این منظور هر داوطلب 70 گذرواژه تصادفی را روی گوشی‌های آندروید تنظیم کرد. هریک از این گوشی‌ها به برنامه‌ای مجهز بودند که اطلاعات شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس‌سنج، حسگر مجاورت، فشارسنج و حسگر نور محیط را گردآوری می‌کرد.
سپس اطلاعات با استفاده از یک الگوریتم یادگیری عمیق تحلیل شده و اطلاعات خاص حسگرها با اعداد خاص به نمایش درآمده روی صفحه کلید نمایشگر، منطبق شدند. برای مثال نحوه حرکت گوشی در زمان وارد کردن عدد 5، یک یا 9 کاملا متفاوت است. همچنین انگشت کاربر در زمان فشردن عدد یک در مقایسه با عدد 9 نور بیشتری را مسدود می‌کند.
پس از آموزش سیستم، این نرم‌افزار توانست پین‌های چهار رقمی را با استفاده از اطلاعات به دست آمده از حسگرهای گوشی هوشمند با دقت 99.5 درصد تشخیص دهد.
به اعتقاد محققان احتمال اینکه بدافزاری با قابلیت تشخیص پین با استفاده از حسگرهای گوشی، بدون اطلاع کاربران به گوشی‌های آنها وارد شده و سپس پین گوشی را برای شخص دیگری ارسال کند، بسیار زیاد است. به همین علت پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از وقوع این قبیل اتفاقات بهتر است سازندگان سیستم عامل گوشی‌های هوشمند دسترسی برنامه‌های متفرقه را به حسگرهای گوشی محدود کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cryptology ePrint Archive منتشر شده است.
خبرخون، ارقام سیستم
انتهای پیام
  • پنج شنبه / 7 دی 1396 / 09:20
  • دسته بندی: اخبار فناوری
  • کد خبر: 96100001
  • منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد