به خبر خون ارقام سیستم خوش آمدید
اولین ربات فروشنده‌ در انگلستان، بعداز یک‌هفته شغل خود را از دست داد
هوش مصنوعی ، ربات
فروشگاه «مارجیوتا» در شهر ادینبرو در اسکاتلند روباتی موسوم به «فابیو» را به عنوان فروشنده به استخدام خود در‌آورده بود؛ اما فابیو تنها یک هفته بعد و به دلیل ناتوانی در انجام مسئولیت‌هایش شغل خود را از دست داد. این ربات محصول شرکت ژاپنی سافت‌بانک است و استخدام آن بخشی از یک پروژه‌ی تحقیقاتی است که توسط دانشگاه «هریوت وات» در حال اجرا است؛ این پروژه‌ی تحقیقاتی نیز بخشی از مستند «شش ربات و ما» است که توسط بی‌بی‌سی تولید می‌شود.
النا مارجیوتا، مدیر فروشگاه مارجیوتا می‌گوید:

فکر می‌کردیم که این ربات عضوی فوق‌العاده خواهد بود و به مشتریان ما نشان می‌دهد که همواره می‌خواهیم کاری نو و جذاب انجام دهیم. متاسفانه فابیو آن‌گونه که انتظار داشتیم کار نمی‌کرد. به‌نظر می‌رسید که مردم در عمل از آن دوری می‌کنند.

متاسفانه فابیو به مشتریان کمک چندانی نمی‌کرد. برای مثال وقتی از او پرسیده می‌شد که یک محصول در کدام قسمت از فروشگاه قرار دارد، فابیو تنها به مشتریان می‌گفت که محصول مورد نظرشان را در کدام بخش از فروشگاه می‌توانند پیدا کنند؛ اما آن‌ها را تا بخش مورد نظر مشایعت نمی‌کرد. مسئولان فروشگاه پس از مدتی مسئولیت ساده‌تری بر عهده‌ی فابیو قرار دادند و تصمیم گرفتند از وی برای ارائه‌ی نمونه‌ی غذا به مشتریان استفاده کنند؛ فابیو در این زمینه نیز نمی‌توانست به خوبی انسان‌ها کار کند.

مارجیوتا می‌گوید:

مکالمات فابیو [با مشتریان] به خوبی انجام نمی‌شد. یکی از مشکلات (نیز) محدودیت‌های حرکتی این ربات بود. این ربات نمی‌توانست در فروشگاه حرکت کند و مشتریان را به سمت محصولات مورد نظرشان راهنمایی کند.

اما فابیو خیلی هم بدشانس نبود؛ چرا که در میان همکارانش بسیار محبوب بود. این مسئله از دیدگاه محققان نکته‌ی تعجب برانگیزی است. اولیور لمون، مسئول آزمایشگاه تعاملات در دانشگاه هریوت وات می‌گوید:

یکی از چیزهایی که انتظار نداشتیم این بود که کارکنان فروشگاه رابطه‌ی خیلی خوبی با این ربات داشته باشند. این موضوع خوب بود؛ چرا که انتظار داشتیم که عکس این مسئله اتفاق بیفتد و آن‌ها (کارکنان) تهدیدی را از سوی ربات احساس کنند، به این دلیل که این (ربات) درگیر رقابت شغلی با آن‌ها بود.
  • یکشنبه / 8 بهمن 1396 / 11:59
  • دسته بندی: اخبار فناوری
  • کد خبر: 96110048
  • منبع خبر: زومیت

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد