به خبر خون ارقام سیستم خوش آمدید
پنج ویژگی جدید در بیلد 17074 ویندوز 10

مایکروسافت در آخرین ساعات روز پنج‌شنبه ۲۱ شهریور بیلد پیش‌نمایش ۱۷۰۷۴ را برای کاربران برنامه‌ی «ویندوز اینسایدر» منتشر کرد. در این بیلد ویژگی‌های جدیدی مانند «ساعت سکوت» که برای مدتی نمایش اعلان‌ها (Notifications) را کاهش می‌دهد و چند ویژگی دیگر از جمله پر شدن خودکار فرم‌ها در مرورگر اج اضافه شده‌ بودند.


همان‌گونه که انتظار می‌رفت، در بیلد ۱۷۰۷۴ که اولین بیلد منتشر شده در سال ۲۰۱۸ است، شاهد تغییرات زیادی بودیم؛ هرچند بسیاری از این تغییرات ظاهری هستند و نمی‌توان آن‌ها را تغییراتی اساسی دانست. یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات اعمال شده در این بیلد مربوط به نمایش کتاب‌های الکترونیکی در مرورگر اج است؛ محیط کاربری اج جهت نمایش کتاب‌های الکترونیکی اکنون یکدست‌تر و کاربرپسند‌تر شده است.


می‌دانیم که در ماه جاری مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را برای مقابله با آسیب‌پذیری‌های Meltdown و Spectre ارائه کرده‌ بود. این به‌روزرسانی‌ها و احتمالا چند وصله‌ی امنیتی جدیدتر به این بیلد نیز آورده شده‌اند تا کاربران ویندوز اینسایدر را از خطرات احتمالی حفظ کنند. برای آشنایی با پنج ویژگی جدید بیلد ۱۷۰۷۴ ویندوز اینسایدر در ادامه‌ی این مطلب زومیت را همراهی کنید.


اعلان‌های ویندوز / Windows Notifications


۱. با کمک ویژگی «ساعت سکوت» حین کار و بازی حواس شما پرت نخواهد شد


یکی از جالب توجه‌ترین ویژگی‌های این بیلد قابلیت ساعت سکوت است؛ ‌به‌لطف این ویژگی می‌توانید ساعاتی را انتخاب کنید و طی این مدت ویندوز کمتر از همیشه حواس شما را پرت خواهد کرد. وقتی ویژگی ساعت سکوت فعال است، نسبت به حالت عادی اعلان‌های کمتری دریافت می‌کنید و اعلان‌های نمایش داده شده تنها به مهم‌ترین افراد و اصلی‌ترین برنامه‌ها محدود خواهند بود.


وقتی شروع به بازی می‌کنید (به‌ویژه بازی‌های تمام صفحه‌ای که از directx استفاده می‌کنند)، ویژگی ساعت سکوت به‌صورت خودکار فعال می‌شود. هنگامی که تصاویر را به‌طور همزمان روی دو خروجی (برای مثال مانیتور اصلی و یک ویدئو پروژکتور) نشان می‌دهید نیز ویژگی‌ ساعت سکوت فعال می‌شود تا اعلان‌های ناخواسته در زمان ارائه‌ی سخنرانی مزاحمتی ایجاد نکنند. البته اعلان‌های مرتبط با افرادی که به لیست MyPeople اضافه شده‌اند و اعلان‌های مرتبط با افرادی که نامشان را به نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز متصل (Pin) کرده‌اید در زمان فعال بودن ویژگی ساعت سکوت نیز نشان داده خواهند شد.


۲. اطلاعات کارت‌های اعتباری اکنون در مرورگر اج ذخیره می‌شوند


این ویژگی سرانجام با تاخیر زیاد به مرورگر اج اضافه شد؛ این در حالی است که هشت سال پیش مرورگر کروم با ارائه‌ی این ویژگی در یکی از نسخه‌های آزمایشی خود امکان ذخیره‌سازی اطلاعات کارت‌های اعتباری را فراهم کرد. اکنون اج اطلاعات کارت اعتباری شما را ذخیره می‌کند و می‌توانید کارت ‌اعتباری موردنظرتان را از یک لیست کشویی انتخاب کنید و پس از آن اطلاعات به‌صورت خودکار وارد می‌شوند. البته اج رمز CVV شما را ذخیره نمی‌کند، پس یا باید آن را به ذهن بسپارید یا اینکه نگاهی به کارت اعتباری‌تان بیندازید.


Edge Reading Mode


۳. بهبود قابل توجه در تجربه‌ی مطالعه‌ی کتب الکترونیکی با مرورگر اج


خواندن کتب الکترونیکی یا همان Ebook-ها یکی دیگر از ویژگی‌های اج است که مایکروسافت تصمیم گرفته آن را بهبود ببخشد. اول از همه، محیط مطالعه‌ی کتبی با فرمت EPUB و PDF و همچنین حالت Reading View (حالتی ویژه‌ی خواندن مقالات بلند در وب‌سایت‌ها) تغییراتی کلی به خود دیده‌اند. همچنین، اکنون امکان مطالعه‌ی کتب در حالت تمام صفحه وجود دارد.


eBooks in Microsoft Edge


مایکروسافت می‌گوید اکنون در حالی که مشغول ورق زدن کتب هستید، اج بهتر از همیشه می‌تواند تشخیص دهد که چه مقدار از یک کتاب را مطالعه کرده‌اید. مایکروسافت پشتیبانی از EPUB Media Overlays را نیز به اج اضافه کرده است؛ به کمک این ویژگی، حین گوش دادن به یک کتاب صوتی، اج کلماتی که در حال گوش دادن به آن هستید را هایلایت می‌کند. همچنین اگر کتاب‌خانه‌ی شما خالی باشد مایکروسافت کتبی را از فروشگاه کتاب خود به شما پیشنهاد می‌کند.


نوشتن با قلم در ویندوز ۱۰


۴. نگارش با قلم در فیلدهای متن


مایکروسافت روش‌های متنوعی را برای وارد کردن اطلاعات در ویندوز پیش بینی کرده‌ است؛ اما یکی از چالش‌های ناشی از این تنوع این است که تمام این روش‌ها موازی با هم پیشرفت نمی‌کنند. این روزها مایکروسافت روی استفاده از قلم‌های هوشمند متمرکز شده است. در جریان به‌روزرسانی پاییز Creators، باکس نوشتن متن به‌صورت دست‌نویس بهبودهایی را به خود دیده بود؛‌ اکنون وقتی با قلم روی فیلدهای متن ضربه می‌زنید، جعبه‌ی ورود متن به‌صورت دست‌نویس بلافاصله ظاهر می‌شود و در حالتی که به‌صورت تبلت از دستگاه استفاده می‌کنید به صفحه‌کلید لمسی نیاز نخواهید داشت.


۵. بهبودهایی در Windows 10 S


هرچند مشخص نیست تغییرات قابل توجهی در ویندوز ‍۱۰ اس ایجاد شده‌اند یا خیر، اما توضیحات ارائه شده توسط مایکروسافت به تغییرات ایجاد شده در ویندوز ‍۱۰ اس اشاره دارند:



شاید آن دسته از کاربران اینسایدر که از ویندوز ‍۱۰ اس استفاده می‌کنند متوجه شده‌اند که پس از به‌روزرسانی به آخرین بیلد، رایانه‌ی آن‌ها ویندوز ‍۱۰ Pro را در حالت S اجرا می‌کند. این یک تغییر طراحی است و این رایانه‌ها مانند دیگر رایانه‌های دارای ویندوز ‍۱۰ اس به کار خود ادامه می‌دهند و می‌توانند بیلدهای پیش‌نمایش اینسایدر را که بخشی از برنامه‌ی آزمایشی RedStone 4 است دریافت کنند. با نزدیک شدن به انتشار (به‌روزرسانی) بعدی ویندوز موارد بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.



در حال حاضر به سختی می‌توان تشخیص داد که مقصود مایکروسافت چیست، اما احتمالا در آینده اطلاعات بیشتری به دست خواهیم آورد. آن‌چه در این مطلب ارائه شد تنها تغییرات عمده‌ی ارائه شده در این بیلد آزمایشی ویندوز بودند. برای دیدن لیست کامل تغییرات می‌توانید به این پست در وبلاگ ویندوز مراجعه کنید. به‌خاطر داشته باشید که نسخه‌ی بعدی ویندوز ‍۱۰ که در حال حاضر با نام Redstone 4 شناخته می‌شود در فصل بهار و احتمالا اواخر ماه مارس یا اوائل آوریل ارائه خواهد شد.



ارقام سیستم
انتهای پیام
  • شنبه / 23 دی 1396 / 12:17
  • دسته بندی: اخبار فناوری
  • کد خبر: 96100034
  • منبع خبر: ارقام سیستم

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد